Jumaat, 10 Jun 2011

Wanita dan TudungMu


          Heyyy Blogger !! ok macam sensitive pula tajuk ENTRY saya kali nie kan ?? urmmm ... WHAT DO YOU THING ?? Tak kisah la.. sebab disini sebenarnya saya hanya ingin mengutarakan PENDAPAT saya.. So jangan marah-marah ye...


          Sebenarnya, dah lama saya nak buat entry ni, tapi ye la sejak kebelakangan ni banyak sangat isu yang menimpa diri dan saya pun DAH mula MELUPAKAN semuanya. Ye la kata orang " SUAMI ISTERIPUN BOLEH BERGADUH APA LAGI KAWAN_KAWAN KAN ? ehhh  !! dan lari dari TOPIK nie..


          Ok sejak kebelakangan ni, mengikut perhatian saya banyak FESYEN tudung telah di keluarkan dan yang paling POPULAR pasti lah tudung URBAN ( kalau tak salahlah ). Dan sejujurnya saya sendiri sangatlah tertarik hati bila melihat gadis melayu kita bertudung mengikut fesyen tersebut, Tapi sayangnya, ada sesetengah masyarakat kita nie bertudung macam LAIN jaaaa.... Dan bila dilihat dah MACAM MAHLUK ASING !!


          Mana taknya saya cakap macam tu, ada sesetengah ni pakai tudung tapi guna baju lengan pendek dan seluar jeans ketat. APA kes nie SAUDARI ? ni nak tutup aurat ke nak BERFESYEN ?? ermmm.. saya rasa anda sendiripun sedar dengan isu sebeginikan ? DAN ada juga yang bertudung tapi pakai baju ketat menampakkan BENTUK BADAN. Saya pun tak FAHAM dengan pemikiran mereka ni..


          Tak salah sebenarnya jika kita WANITA BERTUDUNG ni nak bergaya dan BERFESYEN, tapi kena dengan keadaan dan sesuai dengan dirilah orang cakap. Yela, saudari juga harus faham apa DIFINISI pemakaian bertudung ni..


          Klonklusinya, kita berfesyen haruslah menepati tatacara orang melayu. Dah namanya orang melayu, bertudung, pastilah bajunya juga sopan, Malulah nanti kalau orang lain nampak kan ?? Ok that all guys, see you on next entry k.. !! 

4 ulasan:

  1. Mereka terlupa yang mereka ni islam atas kad pengenalan atau di dalam hati mereka sendiri. Sebaiknya lebih baik di buka sebelum org bukan islam mentafsir yang bukan2.

    ISLAM TIDAK PERNAH MENNGHALANG PERHUBUNGAN

    BalasPadam
  2. betul2 .. berfesyen pn jgn la smpai terbuka aurat tu ..

    BalasPadam
  3. hAA itu yang ditakutkan tue... nnti orng bukan islam akan mentafsirkan sebaliknya tentang islam nie. Macam mana nak pertahankan islam kalau orang islam sendiri tak endahkan tentang kepentingan islam itu sendiri..

    BalasPadam
  4. Alif ~ Fesyen tudung sekarang nie dah macam tudung buka aurat pula yeee... hehehee ye la ape tak nya, ada sekali tue sye tengok terbelek2 ja tudng saudari tue diabiarkannya saja...

    BalasPadam