Rabu, 8 Jun 2011

Aku Bukan
Penentu....



Kalau saja mereka tahu
bahwa selama ini aku sudah
mengangap mereka seperti saudaraku
Dan pastinya aku sangat kecewa
bila mereka perlakukan
aku sebegitu rupa
Yeaaa
" orang yang beriman adalah
orang yang menelan   kemarahannya "
katanya
Dan aku sedar bahawa
aku bukanlah orang yang
sekuat itu
Seperti payahnya aku MEMARAHI seseorang
seperti itu la juga payahnya aku MEMAAFKAN
kerna dalam persahabatan 
APA YANG ANDA HARAPKAN
bukanlah sebuah PERSENDAAN
yang melampau seperti ITU
Ditambah dengan EGOku yang
besar Maaf itu akan sukar 
KELUAR dari mulut ini
Kerna aku pasti kamu tahu
bahwa aku bukanlah jenis orang yang mudah
makan hati, marah atau apa sajelah..
malah gurau itu aku 
boleh lagi tersenyum dan ketawa
TAPI
dalam hati aku cukup menyampah !


Mengapa aku begitu
marah ??
kerna gurauan kalian itu
sangat menunjukan kelemahan
aku
dan jujur
aku seorang yang sensitif
dan pemendam rasa
bila kalian mengatakan keburukan
aku tanpa memikirkan perasaan aku
itu membuat aku merenung semuanya
seperti salah 
AKU YANG HADIR
DALAM HIDUP KALIAN
DAN MUNGKIN
KALIAN MALU KERNA AKU
ADA DI KALANAGAN KAMU
YANG CUKUP SEMPURNA ITU
AKU CUKUP MALU
KERNA TERPAKSA MENULIS ENTRY SEPERTI INI
TAPI,
ENTAHLAH
SEGALAHNYA SEMEMANGNYA SUKAR UNTUK
AKU NYATAKAN DALAM
AYAT MANUSIA
PEDIH RASANYA DIDADA
BILA MEMIKIRKAN HAL INI
DAN AKU PUN CUKUP MENYAMPAH
DENGAN TULIASAN INI
TAPI DIMANA HENDAK KU MENGADU ??
KERNA KALIAN CUKUP TAHU
KALAU AKU BERSENDIRIAN


Tiada ulasan:

Catat Ulasan