Jumaat, 24 Jun 2011

Minggu Ini
Kelelahan dan Kebodohan manusia
Sempurna yang TERSERLAH




Waaaa  !!
Dahsyat sungguh bunyi tajuk
Entry saya kali nie yaaaa...



Tentang Kelelahan
Yeaa
minggu ini aku teramat-amatlah
sibuk dengan latihan Randai
Almaklumlaaa...
Minggu depan
show akan bermula


Pastinya Sang Pengarah
Bertungkus-lumus
untuk menyiapkan
segala sesuatu



Tentang Kebodohan
Benar kata ustaz
Hanya membazir tenaga
dan membuang waktu saja
memikirkan masalah tentang si manusia
Sempurna itu
(kononnya)

Lantak la
kalau dia mahu
Bawa semua kawan baiknya
boycott "
aku kononnya yang jahat
Dan aku tergelak sendiri saat melihat
tingkah mereka yang pelik
dan secara mendadak berubah angin



Hairannya
Mereka kata mereka ini
Tersangatlah arif tentang
Agama
tapi pada hakikatnya
Tudung labuh itu hanya seperti
" Lagakmu saja "
Dan sikap sopanmu yang kononnya
ada itu seperti
" Wanita melayu terakhir ! "
Kerna apa mengata begitu ?
Kerna kau perhatikan sajalah tingkahmu ITU
Dan aku pasti kalian akan
sedar dengan hakikat
yang sebenar



Sebenarnya aku sangat hiri hati
dengan persahabatan kalian
kerna
bila satu makan T***
semuapun ikut walaupun tahu
itu sangat MENJIJIKAN
dan pada pandangan aku kalian
itu tidak lebih seperti kerbau
yang diikat dengan tali


Ahhh
sudahlah tentang kalian
kerna banyak benda yang
lebih berfaedah lagi
harus aku lakukan
Dan nasihat buat kawan baik manusia
sempurna
Jangan hanya menjadi
PAK TURUT saja



........................................................................................
AMARAN !!

  • Entry ini hanya luahan hari si PENULIS saja





Tiada ulasan:

Catat Ulasan