Sabtu, 21 Mei 2011

" Rick Dari Corona "
Karya Rendra


Saya pasti peminat seni puisi
pastinya pernah dengar 
puisi yang bertajuk
" Rick Dari Corona "
salah satu karya terhebat daripada
pemuisi yang terkenal iaitu
Rendra..



Ya 
Rick dari corona telah disini
dimana engkau Betsy !
-aku lah betsy !
ini aku disini.
betsy wong dari Jamaica.
kakek buyutku dari Hong Kong
suamiku penjaga ELEVATOR


ok itu serba sedikit
rangkap dari puisi tersebut
jika sekali imbas
pembaca akan beranggapan bahawa
puisi ini adalah puisi NAKAL
kerana penuh dengan perkataan-perkataan
nakal seperti TELANJANG dan sebagainya.
Tapi bagi seseorang yang memahami
mesej yang terdapat didalam 
puisi ini pasti akan mengambilnya
sebagai iktibar

Apakah keistimewaan puisi
Rendra ??
-puisi karya-karya Rendra sangat terkenal
kerna berbentuk teater.
selain itu cara penyampaian nya juga sanggat unik !!



Ok puisi ini
akan kami pentaskan ( I'Allah )
sebagai drama Teater pada 27 ini
dan saya telah memegang watak
sebgai BETSY yang gay



HaHaHaaaa
terus terang saya katakan
saya sanggat-sanggat takut untuk
membawa watak ini
selain saya terpaksa menjadi "Gay"
Tetapi,
saya juga akan berpakaian
perempuan
dan saya akan SERU
cabaran ini..


GUD LUCK FOR ME GUY'S !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan