Sabtu, 14 Mei 2011

Lumrah Manusia





Sememangnya sudah lumrah manusia
di ciptakan dengan sebentuk hati
yang di lengkapi dengan pelbagai
perasaan


Benci, Marah, Hiri
Dan semestinya CINTA



Seperti kisah adam dan hawa
Merupakan cinta Pertama dalam
sejarah kehidupan manusia



Tapi bezanya manusia sekarang
ialah bercinta kerana
NAFSU dan bukannya kerana
Kasih yang ikhlas



Seharusnya Kisah cinta adam dan hawa
itu menjadi Contoh pada
anak muda hari ini



Seperti aku,
AKU pernah putus cinta
dan saat itu aku merasa
sudah tidak percaya dengan cinta
seolah-olah hilang kepercayaan
Tapi aku lupa
bahawa manusia lahir kerna cinta
dan punya hati yang penuh dengan rasa
cinta kerna rasa benci
hanyalah hasutan syaitan semata
Percayalah SEBENARNYA manusia itu
sungguh mulia
ini terbukti kerna telah
dinyatakan didalam Al-quran
itu sendiri bahawa manusia itu mahluk tuhan yang
paling mulia daripada mahluk lain ciptaan-Nya



Dan
aku juga pernah berkata
" aku tidak mahu bercinta dahulu.."
Tapi kini
seorang gadis
telah berjaya menarik perhatiaanku
dan telah membuat
hariku penuh dengan keceriaan
ini membuktikan
rasa cinta itu tidak bisa dihalang
dan kehadirannya tidak boleh diramal




Sebenarnya cinta
itu satu lumrah yang besar
dalam kehidupan manusia
dan sentiasa membawa keajaiban
dan cinta yang paling mulia ialah
cinta kepada Allah S.W.T.



3 ulasan:

  1. betol katu kamu tu . tapi kan , kite tak boleh nak jadikan ati sebagai alasan untuk buat bende yang bukan2 . so kite kene sentiasa ingat mak ayah dulu okay . :D

    BalasPadam
  2. i never mean that aculy...
    tpi trimksih krna sudi
    berikan krikikan anda...

    BalasPadam
  3. love may come and go .it can be sweet or bitter . love is complex .

    BalasPadam