Selasa, 3 Mei 2011

Adakah Hanya
sekadar model

         Hari ini aku bengang betul dengan class mate aku. Sebagai ketua, sudah menjadi tanggungjawab aku untuk menyediakan jadual waktu bertugas. Dan sememangnya jadual tersebut sudah lama TERPAMPANG disudut berpatutan. TAPI ape balasannya hanya segelintir MANUSIA dalam kelas itu saja yang mengikuti jadual tersebut dan melaksanakan amanah mereka. Yang lain MACAM BOS tidak mengendahkan sama sekali tentang tugas yang perlu mereka lakukan.

                  Sememangnya manusia sekarang nie cuma tahu CAKAP KOSONG saja. tahu menegur kesalahan orang lain sedangkan kerja mereka sendiri mereka abaikan !! 




Untuk apa aku jadi seorang ketua
kalau TIADA seorang pun
Yang hormat dengan aku ?




Apakah gelaran yang diberi itu
hanya sekadar untuk memenuhi
CARTA ORGANISASI sahaja ??




Apa yang telah aku tugaskan
bukanlah sesuatu yang susah
malah semua itu amanah kalian
sendiri unutk menjaga kebersihan
kelas kita dan keharmonian kita




" Aku " nekad untuk mengundur diri !
kerna aku tidak boleh
menjadi ketua kepada orang
yang tidak hormat akan AKU
dan jawatan itu bukanlah
hanya sekadar untuk memenuhi 
CARTA ORGANISASI KALIAN !!


                             " YAA " aku nekad untuk mengundur diri. dan telah jua aku suarakan hasrat ku itu kepada Pn. Sea. rasanya sepeti tidak mahu saja aku berada dalam kelas itu. kerna sedikitpun mereka sepertinya tidak pernah HORMAT dengan aku !! 


Aku benar-benar sudah
merajuk hati
dan ludah tak mungkin akan ku
jilat KEMBALI

2 ulasan:

  1. Salam ryan,
    4 me arn, bek jgn undur diri..
    kamu dilantik menjadi ketua kerana Allah tahu kamu layak untuk memegang jwtn tu..
    sume tu dugaan je,klo kamu undur diri that's mean u give up..bia' pi je yg len tu..

    BalasPadam