Isnin, 10 Oktober 2011

Memang Begitu ??

Adakah begitu ??



Adakah memang begitu anggapan
sebilangan manusia..??
bila kita tak searkap dulu
dan mulai jauh dianggap SOMBONG.
adakah memang begitu ADAB
sebilangan manusia..??
saling membenci antara
satu sama yang lain.
seringkala aku terpegun sendiri
dengan jelingan mata tajam
dan palingan wajah seolah
aku bersalah.
Menjadi persoalan yang besar
dibenak minda
Hingga kadang takut untuk
menyapa
dek kerana layanan, jelingan dan
pandangan itu sudah berbeda...
Bersalahkah aku kerana terlalu sibuk
dengan aktiviti dan kegiatan seniku??
sedangkan dulu itu yang
kita juangkan bersama..
Detik terus berlalu
dan takkan kembali
untuk menyelamatkan keterlewatan
atau kekesalan..
aku hanya mampu
meneruskan apa yang telah
sedia ada terlewati..
dan hanya bisa memperbaiki
apa yang telah terkesali..
mana mungkin aku tidak melakukan
kesilapan kerna aku juga
]manusia sama seperti kalian..
ada yang benci, dan suka 
dengan keadaan AKU ini..
tapi inilah aku.
AKU APA ADANYA.
tetap akan terus begini..
dan hanya masa dan
kematanagan saja yang merubah
pandangan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan