Khamis, 2 Disember 2010

Mencari Sirna 
                Jawapan Cinta  


Hati ini terlalu mudah untuk
jatuh hati kepada PERAWAN
Pantang di beri madu
hati langsung merasa cinta
pantang tampak cacing
ikan ini langsung menyambar

Tapi kumbang ini 
tetap menguhkan IMAN didada
berbisik kepada diri sendiri

hey kumbang engkau sudah berpunya                            
mungkin dia bukanlah beketurunan

daripada kerabat bunga mawar
yang cantik dan mewangi
tapi dia tidak punya duri dan tidak mungkin menyakitimu
sedarlah koe kumbang
bahwa engkau juga
bukanlah berasal dari istana syurga
koe juga sama seperti
kumbang lainnya



itulah bisikan yang selalu berlegar di ruang
otaknya
SEHINGGa kini aku masih
bersama sang bunga

tapi aku SEDAR
bahwa cinta terhadap bunga itu
bukan kerna aku BOSAN dengannya
tapi bunga itu sudah
tidak memberi madu semanis
waktu dulu

Hingga KINI
aku juga belum pernah
Mendengar 3 ayat
KERAMAT itu

itu membuat aku merasa seperti
BERTEPUK sebelah tanggan
adakah KASIH dan CINTA 
yang telah dicurahkan ini
sia - sia sahaja
adakah aku telah salah menilainya?
mungkinkah dia bunga
yang mempermainkan aku?

Jawapan tidak mungkinkan
KU temu sendiri
TAPI harus ku akui
cinta ANTARA kami
kian PUDAR

Hanya menanti saat ia PERGI..
cepat atau Lambat
Bunga ITU PASTI LAYU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan