Sabtu, 30 Julai 2011

Lambaian Lebaran


Lambaian lebaran
kini muncul lagi
Pastinya inilah saat yang
di nanti-nanti oleh
umat islam seluruh dunia
Dan masa ini lah
semua mengambil kesempatan
untuk merapatkan diri dengan-Nya
selain mengambil kesempatan
untuk memohon maaf
antara satu sama lain di
pagi raya nanti
Aku masih ingat
sewaktu kecil
saat umur baru mencecah
lapan tahun
ibu melatih aku puasa
setengah hari
HaHaHAHAaa
tergelak juga aku sendiri bila
aku mengenang masa kecil itu
dan bohonglah bila berada
di umur 12 tahun dulu aku tak
coba melarikan diri dari berpuasa !!
Lucu sanggat bila di kenang
ini kes pengaruh
rakan sekelas ku
yang hari itu kononnya
lambat bangun untuk sahur
jadi dia mengambil keputusan untuk
tidak berpuasa
dan aku yang dulunya sememangnya
lurus bendul juga orangnya
pun mengikuti kata si kawan ini
Hehehehee
bukan aku seorang,tapi hampir separuh
lelaki di kelas itu !!
kami makan ais krim di belakang kelas !!
HAHAHAAA
Biasalah orang pempuan nie agak
matang sikitkan ??
di laporkannya kami kepada cikgu disiplin !!
Apa lagi sorang-sorang
ditarik telingga sebagai denda
sakit pastinya sakit !!
semenjak itu la aku sudah mula
dah insaf dah !!
hahahaaa
sekarang nie pun sukuralhamdulillah
penuh puasa satu hari...
Haaaa
adik-adik dirumah tu
jangan nak tiru perangai ni tau
ni sekadar berkongsi kisah
almaklumlah....
masa tu belum matang lagi...
heheheee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan